tirsdag 11. januar 2011

Nå skal jeg blogge middagen min :-)













Utgangspunktet for dagens mateksperiment var en ribbe som lå og slang i fryseren etter jul. Jeg tok den opp til tining i kjøleskapet i går kveld, og så malte jeg kjøttet 2 ganger på kjøttkverna sammen med 1 løk og 2 kløfter hvitløk. Deretter tilsatte jeg en blanding av 1 1/2 ts salt, 2 ts chili explosion, 1/2 ts muskat og 1 klype malt nellik. Deigen gikk en stund i maskinen før jeg tilsatte 2 egg og 1/2 dl laktosefri fløte. Til slutt hadde jeg oppi 1/2 ss pofiber for å holde det sammen. Det ble en fin deig.

Jeg laget kjøttboller og stekte mens jeg kokte 2 blomkålhoder og noen rosenkål. Blomkålen ble moset med stavmikser og tilsatt en smørklatt, gressløk og litt salt og pepper.

Det ble faktisk ganske godt.

I morgen vil jeg ha med meg en boks som jeg kan varme opp i mikroen på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.