søndag 27. februar 2011

Ny start med lavkarbo

Søndag og mange tanker: Det nærmer seg vår og sommer, og vekta mi har ikke gått den veien jeg ønsker, tvert i mot. Jeg tar meg selv oftere og oftere i å kjøpe meg en baguett eller noe i kantina på jobb, og et par pizzastykker skjer også av og til. Og så jeg som så absolutt ikke burde..

I går laget jeg meg en deilig middag: Kokte 2 blomkålhoder som jeg moste sammen med en fløteskvett, en smørklatt, litt gressløk og litt krydder. Til dette stekte jeg kjøttdeig, løk, sjampinjong og paprika. Masse krydder og en fløteskvett. Det ble virkelig godt, og jeg spiste 2 ganger i går og 2 ganger i dag. Mannen var bare halvveis interessert, så det ble mest til meg :-)

Nå har jeg nettopp spist 2 varme, nykokte egg med litt smør. mmm... og i morgen skal jeg ha med meg 2 salatbokser med issalat, reddker og egg, og litt creme fraiche. Jeg tar med meg to for sikkerhets skyld. Det er ikke så greit å vite hvor lange arbeidsdager det blir nå for tiden, og da reduserer jeg faren for å gå i pizzafella.

Nei, jeg har ikke vært på vekta. Det får vente til ei av buksene mine sier fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.