torsdag 3. november 2011

Utfordringer

Jaja, nå må jeg skjerpe meg.  Har fått en kjempefin gulrot angående røykinga:
I går fikk jeg beskjed om time til konsultasjon for bukplastikk og brystreduksjon.  Det er allerede om ei uke.
Før operasjonen må jeg kutte ut røykinga som jeg sprakk med i sommer.  Har nå røyka som en skorstein i 5 måneder, akkurat som i de 33 årene jeg røyka fast, men slutta med i 2006.

Vel - i går kveld, etter gårsdagens ca 30 lange sigaretter - satte jeg på meg et nikotinplaster og tok meg en nikotintyggis på sengekanten.

I dag har jeg vært oppe siden kl. 6, men ikke fyrt opp røyken ennå.  Har veldig lyst til å kutte ut nå.  Grunnen er jo at jeg ønsker å få disse operasjonene, pluss at det er fryktelig upraktisk og dyrt å holde på med røykinga. Helsemessig har jeg aldri hatt noen problemer med røyken, men det er jo like farlig for det.

Altså: Dette er dag 1
Jeg har slutta å røyke

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig å lese; her var det jo mange gode nyheter! Gratulerer med både vekt og bukplastikk + brystreduksjon - og til og med røykeslutt!

    Jeg ser det har vært litt tøffe tider, men nå går det tydeligvis rette veien! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, kjære fru Løvetann :-)

    Hvordan står det til med deg da? Må si at jeg savner de daglige blogginnleggene dine og alle de fristende bildene av løvetannmaten :-)

    Nå er jeg ferdig pakket og klar for en langhelg i Danmark. Gleder meg, men det blir nok tøft å motstå de danske fristelsene. Må jo ikke gå opp i vekt før konsultasjonen...

    SvarSlett

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.