lørdag 29. oktober 2011

74,2

Denne uka har vært litt rar. Først hadde vi deilig kjøttsuppe i 3 dager, og vekta gikk opp 2 kg før det rant av igjen de neste 2 dagene. 
Jeg vet ikke om det var saltet eller grønnsakene som lagret på dette vannet i kroppen.  Det var bare ferskt oksekjøtt i suppa (bibringe), men litt salt må jo til.

I går ble det kjøttkaker. Helt tradisjonell middag, men det var ikke så galt likevel, uten poteter. Jeg spiste 1 kjøttkake...men mann og sønn tømte gryta :-)

Kjøttkakene mine er faktisk ganske gode, og lett å lage:

1 pakke kjøttdeig røres med 1/2 ts salt, pepper, chilikrydder eller noe annet.
tilsett 1 egg
1 ss potetmel
1 dl melk eller vann
ha oppi noe hakket løk

rør godt sammen og stek store kjøttkaker.

I mellomtiden lager jeg kjøttkakesaus av 2 pakker knorr
Ha kjøttkakene i sausen og la det stå og småkoke fra 20 min til 2 timer, spiller ingen rolle...

Så kan det lages tilbehør etter smak.  Jeg liker blomkål, men andre vil ha ertestuing og surkål og poteter.

Kjøttkakemiddag slenger jeg sammen på få minutter etter arbeidstid :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.