onsdag 12. mai 2010

83,5 kg

Gårsdagens mateksperiment ble ganske OK, bortsett fra at jeg nå sliter med å fordøye fløten som var oppi. Laktoseintoleranse, melkeallergi, jeg vet ikke, men det har vært mange hasteturer til lillerommet.

I dag har jeg blitt overfalt av fredagskake, selv om det bare er onsdag.

Jeg skal pønske ut flere LCHF-oppskrifter. Hva passer bra å fryse ned? hm... kanskje noen av fru Løvetanns pannekaker? hmm... må sannelig prøve.

hmm.... hm..?

Først laget jeg en porsjon røre som ble altfor tykk og vaflene smakte gummi. Jeg likte ikke å ha mye krydder oppi heller. Neste forsøk ble sånn:

8 egg
1 boks (4 dl) Landlord kokosmelk
1 stor ss fiberhusk
1 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
2 ts splenda
1 ts bakepulver
60 gram mandler som er malt opp til mel på krydderkvern.

Jeg blandet alt sammen og lot det stå og svelle i noen minutter. Så smeltet jeg 20 g smør og stekte 10 vaffelplater.
Jeg vet ikke næringsinnhold i fiberhusk og johannesbrødkjernemel, men ellers er det:

Disse vaflene inneholder ca pr plate:


Energi (kcal) 176
Protein 7
Fett 15
Karbohydrater 2

Fordeling:

Protein 16%

Fett 78%

Karbohydrater 6%





Nam, nam, disse er rett og slett helt supre. Perfekt som pølsebrød, baguette eller enhver anledning som krever en brød-dings :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.