tirsdag 11. mai 2010

Vekt 84,2 kg

Tør jeg forsøke meg på litt lavkarbo igjen? Det nyttet før, men så begynte det å gå gale veien. Problemet mitt var at jeg ikke klarte å være helt konsekvent pluss at jeg spiste altfor mye. Jeg får jo ingen ekstra metthetsfølelse selv om det er fett.

Skal jeg prøve lavkarbo og høyfett, så må jeg nok ha et tak for antall kalorier, og jeg bør ikke ha få måltider, men heller flere små for å holde kontroll.

Nå har jeg kreert en oppskrift på 12 små porsjoner av en slags suppe. Jeg har regnet ut innholdet i den med bruk av kjøttdeig, men her kan man sikkert bruke hva man vil av kjøtt, fugl eller fisk. Grønnsakene kan nok også velges fritt mellom sopp, blomkål, squash, brokkoli eller sellerirot, eller en blanding.
Kanskje det går an å jevne med JBK, eller fiberhusk? Jeg skal prøve meg frem.
Det kan også tilsettes store mengder med friske krydderurter. Jeg gleder meg til å utforske denne:

1 kg kjøttdeig
400 gram sjampinjong
2 fedd hvitløk
1 rød Chili
50 gram smør
1/3 liter kremfløte
1 pakke frossen spinat (300 g)
En stor mengde fersk timian, persille og løpstikke
salt, pepper, ingefær
vann

Stek ingrediensene, krydre, tilsett fløte og en del vann. Ha oppi diverse urter og kok en stund.

Jeg målte opp alt sammen og tilsatte vann slik at den totale mengden kom opp i 3,6 liter. Jeg kan ikke huske nøyaktig hvor mye vann jeg måtte ha i.


Dette skal bli 12 porsjoner på 3 dl

VG Vektklubb regnet ut dette innholdet:

Energi (kcal) 313
Protein 17
Fett 25
Karbohydrater 3

Protein 22%
Fett 74%
Karbohydrater 4%

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.