fredag 3. september 2010

80,0

Åtti blank :-) men jeg synes godt det kunne vært en hekto mindre, bare for å komme under åtti.

Dårlig begynnelse på dagen: glemt salaten min hjemme på kjøkkenbordet. Nydelig salat med masse scampi.. og så kom jeg på jobben og slapp min fulle tekopp ned på gulvet. Kopp i tusen biter..Stor flekk på toppen min og oversvømmelse i kontorlandskapet.

En trøst at nesten halve salaten min fra i går står igjen i kjøleskapet, ellers måtte jeg ha gått ut for å kjøpe noe.

Jeg er plaget med krampe leggene og føttene. I den siste tiden er det mest i selve føttene. Det kommer og går, men mest om nettene. Fryktelig ubehagelig. Jeg tar egentlig masse kosttilskudd hele tiden: B-12, omega3, multivitaminer, kalsium og magnesium. Jeg har begynt å ta litt ekstra magnesium og kalsium før jeg går og legger meg om kvelden. I går tok jeg et langt og varmt fotbad på kvelden, krem og massasje etterpå. (snill mann) Det gikk sånn noenlunde bra i natt.

Jeg lurer fælt på hva som er galt siden jeg får så masse kramper. Kanskje det bare er alderen? Overgangsalderen? Kanskje for mye kaffe, te og slike vanndrivende drikker som gjør at jeg tapper kroppen for vitaminer og mineraler? Og så lurer jeg på om det finnes noen medisiner fra den hvite mafia mot disse plagene? Altså ikke bare sånne kosttilskudd. Jeg har lest en del om at syreoverskudd i kroppen kan føre til kramper og sykdommer, men løsningen på dette ser jo ut til å være feil vei i forhold til lavkarbo.

Interessant lesning på denne siden:

http://www.alternativ.no/art/?id=157

Skal jeg begynne å sove med røde ulltråder rundt anklene? Gå med varme ullstrømper? Jeg går fortsatt barbent i sandalene jeg.. må jo nyte sommeren så lenge vi har den.

2 kommentarer:

  1. Hei Sissel O

    Bare i all hast; det finnes et produkt Udos Choice Urbase (ofte kalt "bremelk") som de selger på helsekostbutikker.
    Se her: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/748
    Det er godt for syre/base-balanse.
    Mannen min fikk veldig god søvn og avslapning av det. Jeg har bare brukt det innimellom, men nå skal jeg jammen se om ikke vi har igjen litt i boksen og begynne å bruke det igjen.

    Jeg har tro på det med at syre/base-balansen er et poeng. Og det er litt trøblete for oss på lavkarbo.

    Er veldig spent på vekten din i dag!

    SvarSlett
  2. Det der med rød ulltråd er jo verdt et forsøk! :-D
    *lete etter rødt garn*

    SvarSlett

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.