fredag 13. august 2010

1 uke på bærtur

Æsj..... jeg sprakk så det suste og kom på karbokjøret. Resultatene er begredelige. Ingen vekt, men den føles ikke bra.

Hvorfor jeg sprakk: Det ble litt kjedelig med bare salat og kjøtt. Dessuten brukte jeg stekt kjøttdeig, og det ble så ekkelt fettete i salaten. Det ble brukbart da jeg slang hele salaten i stekepanna og varmet skikkelig opp, men kaldt gjorde meg bare kvalm.

Det deilige med de to ukene jeg klarte, var at fordøyelsen ble bra, vannet forsvant og smertene ble mindre. Jeg sliter en del med fibromyalgi og smerter som kommer og går, alle veier. Ikke for å klage, man venner seg til det.

Nå derimot.. fordøyelsen er forferdelig. Oppblåst og eksplosiv, med diaré og mageknip. Merker etter sokkene og stiv i leddene. Det føles bare ikke bra.

Til mandag vil jeg begynne på nytt med lavkarbo, men kanskje litt annerledes fett, eller mindre av det. Heller kylling enn kjøttdeig.

2 kommentarer:

  1. Nye sjanser mandag! Og det kommer sikkert til å gå fint!

    Kylling er jo magert, så du må vel tilføre litt fett ekstra. Men da kan du jo varierere fettet. Så det kommer nok til å gå bra.

    Jeg er sikker på at du fort kommer tilbake på sporet. Og det du har lagt på deg på noen få dager på karbo, kommer nok til å slippe taket innen rimelig tid.

    LYKKE TIL! GLEDER MEG TIL DU KOMMER UNDER 80!

    SvarSlett
  2. Tusen takk kjære deg :-) Puh, hvorfor er det alltid så vanskelig å foréne teori og praksis?
    Ja, mandag er det på'an igjen.

    SvarSlett

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.