fredag 27. august 2010

80,9

den ene hektoen feil vei er antakelig en neve salte nøtter og vann.

Var hos legen i dag og fikk målt blodtrykket. Er 140/90 virkelig såå høyt at man skal vurdere medisiner? Og hvorfor har det blitt så høyt? Jeg hadde ikke så høyt trykk da jeg veide 40-50 kg mer.

Kanskje det er lavkarbokosten som gir et midlertidig hopp? Jeg synes at jeg leste noe om det inne på lavkarboforumet.

Vil ikke bekymre meg. Skal ha en døgnmåling om noen uker, så jeg utsetter evt. bekymringer til det er gjort.

I dag er det kakeutfordring på jobben. Noen har med seg alt som er godt, men uspiselig for meg. Løsning: Jeg får love meg noe godt når jeg kommer hjem: Hvis jeg er flink i ettermiddag, så skal jeg få et glass hvitvin på terrassen når jeg kommer hjem :-) Kanskje det virker?


---------
Å nei, jeg klarte ikke å motstå kaka, men tok et bitte lite stykke... nydelig. Men da fortjente jeg ikke noen vin, så det har jeg ikke hatt.

Jeg fant et interessant stykke om kalium, magnesium og kalsium her:
http://www.klikk.no/helse/dinkost/article294971.ece

Det står at det ikke hjelper å ta kosttilskudd, men heller få det inn med kosten. Jeg har tatt min daglige dose med kosttilskudd i flere år: kalsium, magnesium, multivitamin, omega3, B-vit, B12. I tillegg har jeg hatt et kosthold med masse grønt som brokkoli, squash, nøtter, mandler osv.

1 kommentar:

  1. Sikkert lurt å utsette bekymringene. Håper det er greit at jeg kommer med et par innspill likevel:

    Tar du tilskuddene som anbefales på ketolysekuren? Hvis ikke, så kunne du kanskje prøvd magnesium og B-vitamin om kvelden. Det kan virke beroligende og muskelavslappende.

    Det er vel flere tråder på lavkarbo.no om blodtrykk, og i denne er det flere poenger som kommer fram + kommentar fra dr. Torkil:
    http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14879

    Ang vin:
    Jeg leser Skaldeman for tiden. Han sier at vi skal drikke vinen etter måltidet, ikke før.

    Ellers så er jeg forventningsfull på dine vegne, gleder meg til du kommer under 80 - det blir en stor dag!

    Min vekt er helt kaotisk nå, som du har sett. Er det vekten eller kroppen, tro? Siden jeg er syk, kan det jo hende at kroppen oppfører seg unormalt. Må bare vente og se …

    Vi må være tålmodige, Sissel!

    tålmodighetsklem

    SvarSlett

Alt er bedre enn ingenting :-)

Velkommen til min enkle blogg.